Wel /niet

27 juli 2017

Soms ben je gewoon blij omdat dingen ergens niet zijn! Zo missen we hier totáál niet: handdoeken op de ligbedden bij het zwembad (waar vind je dat nou nog!), buffetten (want daardoor proberen we nog enigszins de gegarandeerde gewichtstoename te vermijden), muggen (althans dat dachten we, maar die zijn er toch!).
Wat hebben we hier wel: een buitenkeuken!, goede bedden, een leuk stadje op loopafstand (30 minuutjes, dat wel!) met vele kleine straatjes, mooie doorkijkjes en zeer veel restaurantjes. We lunchten in een leuk fris zaakje met gezonde broodjes en voor mij een detox water met limoen, gember en munt. Op de achtergrond stond een lekker reggae muziekje aan. De Middellandse zee kleurt hier in drie prachtige tinten blauw en ziet er aantrekkelijk uit om in de golven te duiken. Het zwembad trok na de toch wel lange wandeling van vanmorgen net iets meer, en zodoende streken we daar vanmiddag neer. Het is er rustig doch niet saai en de frisdranken automaat bevatte er zelfs een heerlijk fris biertje! De Kobo leest lekker en ik blijk er in een half uur "twee uur" doorheen te hebben gelezen. De hamburgers liggen nu te knisperen op het vuur. Heerlijk! Ze waren vers en spotgoedkoop, evenals de cherry tomaatjes. Voor het eerst van mijn leven ben ik in een supermarkt geweest met een smal draaitrappetje naar boven. Daar verwacht je niets meer dan de kantine, maar in dit geval lag er, ja hoor, het toiletpapier! Wederom genieten we van de schemering en het geweldige uitzicht! Even een beetje achtergrond info: Het middeleeuwse stadje Cefalu is goed bewaard gebleven en ligt tussen het zandstrand en een grote rots "La Rocca". Het heeft een schilderachtig centrum met een doolhof van smalle straatjes met trappen, bogen en nauwe doorgangen. Op het stadsplein staat de "Duomo di Cefalu" imposant te pronken met allemaal wuivende palmbomen er omheen.