De derde dag

29 juli 2017

Ons "plan" hier op Sicilië is om eerst een paar dagen rustig aan te doen en wat aan de zon en de warmte te wennen. Dat doen we bij het zwembad. Bij het opstaan voel je al dat het weer een warme dag gaat worden, maar met af en toe een duik in het fijne zwembad is het prima te doen. Helaas zijn er toch mensen die bedjes bezet houden met handdoeken. Zielig. We hadden een heerlijk plekje voor drie te pakken waar we het licht verkoelende briesje goed voelden. Dit maakte het zeer aangenaam, maar parasols zijn evengoed noodzakelijk. En dan is het lezen, draaien, slapen, muziek luisteren en zwemmen geblazen. Mirthe vergeleek zichzelf met een kippetje aan het spit: die laat je ook goed draaien.

Gisteren hebben we Cefalu 's avonds bezocht. De zonsondergang is adembenemend wanneer de huizen die doorlopen tot in het water, geel kleuren. We gaan nog een keer een half uurtje eerder lopen, omdat we dit dan vanaf de "kade" kunnen bekijken.
We zochten een restaurantje uit in een zijstraatje van de Via Roma, waar alles heerlijk smaakte. Antipasti, parmigiano di melanzane, zwaardvis, pizza's en tiramisu. Ik kon de verleiding van het eerste Siciliaanse ijsje niet weerstaan en echt hij was lekkerrrrrrr!!
Op meerdere plekken langs onze route naar huis was livemuziek te horen, van wisselende kwaliteit, dat wel. Het geeft een vrolijke uitstraling aan het stadje. Helaas is het laatste stuk van 20 minuten dat we lopen niet zo aangenaam. Auto's razen rakelings langs en stoepen ontbreken her en der. De volgende keer nemen we wat mij betreft de route linksom, die vier minuten langer is, maar wel een veel langer stuk over de boulevard gaat.